Autor Wątek: Ochotnicza Straż Pożarna w Gm. Zbrosławice ( temety związane z OSP naszej Gminy)  (Przeczytany 20281 razy)

Offline Patryk

• Forumowicz Wieszowa NET
W sprawach pożarnictwa jestem laikiem, więc może mój głos nie zabrzmi zbyt sensownie, ale jestem przecież zainteresowany zwiększaniem możliwości i efektywności OSP. Z wypowiedzi w tym wątku wynika, że nie ma problemu ludzkiego - 9 OSP w naszej gminie to duży potencjał. Jest natomiast problem sprzętowy.

Zastanawiam się, czy nie można tego problemu rozwiązać inaczej niż zakupy dla każdej OSP. Strażacy zazwyczaj jadą na miejsce akcji wraz ze sprzętem. A gdyby utworzyć kilka wyspecjalizowanych baz sprzętowych, dbających o jakość i stan gotowości wozów bojowych? OSP wyposażone byłyby w tańsze pojazdy służące do transportu strażaków wraz z indywidualnym wyposażeniem, a baza podstawiałaby sprzęt na miejsce akcji. Czy w ten sposób nie udałoby się utrzymać wysoką sprawność z mniejszą ilością drogiego sprzętu? Przy okazji zachowana byłaby społeczna i kulturowa misja OSP i wszystko to, co wiąże się z tradycjami, bo ilość OSP pozostałaby taka sama.

Na marginesie zakupów: przeczytałem, że nasi strażacy uczestniczą w akcjach poza gminą. Czy więc jest możliwe współfinansowanie sprzętu przez ościenne gminy/miasta? Tragedie i nieszczęścia nie są związane z konkretnym terenem więc potencjał ratownictwa na pewno też nie powinien być traktowany w ten sposób.

I na koniec: niektórym nieszczęściom można zapobiec. Zastanawiam się, czy Urząd Gminny ma/będzie miał inicjatywy w zakresie prewencji?

Ale te pytania trzeba zadać w może innym wątku - w "pytaniach do Wójta". Pozdrawiam wszystkich.

Offline cudik

• Rozpisany Forumowicz
W sprawach pożarnictwa jestem laikiem, więc może mój głos nie zabrzmi zbyt sensownie, ale jestem przecież zainteresowany zwiększaniem możliwości i efektywności OSP. Z wypowiedzi w tym wątku wynika, że nie ma problemu ludzkiego - 9 OSP w naszej gminie to duży potencjał. Jest natomiast problem sprzętowy.